V případe, že se rozhodnete tento nástroj používat, nejprve je potřebné ověrit, že máte přístup k danému webu (klienta či vlastnímu). Je zde několik způsobů jak ověrit vlastnicví webu – přes účet Google Analytics (pomocí asynchronního měrícího kódu), nahráním HTML souboru nebo značky na web, prostřednictvím Google Tag Manager-a nebo prostřednictvím poskytovatele doménového jména. Osobně nějčastěji využívám ověření přes účet Google Analytics, které je nejrychlejší – samozřejmě v případě, že už máte ověřený a funkční Analytics účet. Po ověření vlastnicví stránek můžeme začít nástroj využívat. Za zmínku stojí hned několik funkcí.
Index Google
Stav indexu Google nás informuje, kolik našich stránek se nachází v indexu Google a tudíž je jich možné najít prostřednictvím vyhledávání Google. Údaje v tomto grafu však mohou být relativně staré, proto věnujte pozornost datu, ke kterému byl graf vykreslen.
Návštěvnost z vyhledávání
V sekci analýza vyhedávání můžeme vidět, které vyhledávací dotazy vedou ke kliknutí na Vaše stránky v SERP-u, míru prokliku, průměrnou pozici na daný dotaz, nebo počet zobrazení.
V mezinárodním cílení můžeme ověriť, zda je náš web správně přiřazen k cílové zemi a jestli používá značku hreflang pro zobrazení správné verze stránek podle jazykových předvoleb uživatele.
Ruční zásahy zobrazují správy týkající se webového spamu. Ve většině případů na této stránce naleznete hlášku: Nebyly nalezeny žádné ruční zásahy týkající se webového spamu. V případě, že dojde k “udělení banu” doporučujeme kontaktovat odborníky na online marketing, kteří Vám pomohou ban odstranit.
Vzhled vyhledávání
Zajímavá funkce je zvýrazňovač dat. Jedná se o nástroj, pomocí kterého můžete naučit Google rozpoznávat strukturu údajů na vašich stránkách. Myší označíte na svých webových stránkách datová pole, které následně přiradíte k jednotlivým hodnotám nebo fukncím. Google pak bude moci vaše data prezentovat atraktivněji (a také novými způsoby) ve výsledcích vyhledávání.